20. november 2010

Mysteriesying

Hei - jeg lovte vel tidligere at jeg skulle gi beskjed når jeg fant noen nye gåter vi kan sy. I gåtesying får vi ikke se bilde av sluttproduktet før siste delen kommer, men det er jo litt av spenninga da. Jeg bruker forresten stort sett å sy gåter av stoffer fra resteboksene mine, der har jeg gjerne en god del biter allerede oppkuttet, og så "koster" det ikke så mye dersom jeg ikke blir helt fornøyd med farvevalget.

I går kom den årvisse julegåten opp på Quilt-Skandinavia. Denne er også tilgjengelig fra Quilt-design.no sine sider, HER

Og fortløpende hjelp fins i bloggen til Merete Veian som har laget gåten ( hun er redaktør i nqf-bladet, hvis noen drar kjensel på navnet)

Og så starta det ett nytt mysterium hos Bonnie Hunter, jeg vet vi er flere TQL'ere som har sydd noen av hennes gåter de siste årene. Denne gåten ser diger ut (som vanlig) men hun skrev i en tidligere mail at det går an å krympe ned på antallet blokker, så jeg har tenkt å forsøke meg med 1/2 av antallet. Så får jeg heller sy noen til seinere hvis det ikke går opp med mønsteret.

Forresten - si fra hvis du vil henge deg på Bonnie's mysterium og sy i tilnærmet "originalstoffene". Det ligger utrolig mye flott i den sjangeren i aksjonskofferten. Du kan jo evt bytte stoffer hvis du vil sy ett teppe til eget bruk.

Lykke til med syinga, jeg håper flere henger seg på , og viser fram på ett møte utpå nyåret en gang.

-Sølvi-

Ingen kommentarer: